Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Seminarium promujące polskie firmy sektora ICT

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Przemysław Buczkowski | 2016-07-08 15:25:14
ict, seminarium, irlandia

Data wydarzenia została skorelowana z terminem wizyty misji firm ICT z Podkarpacia

W dniu 18 maja 2016 r. w rezydencji Ambasadora RP w Irlandii odbyło się seminarium promujące polskie firmy sektora ICT. Spotkanie to zorganizowane zostało przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Dublinie we współpracy z Referatem Polityczno-Ekonomicznym Ambasady RP w Dublinie oraz Polish High Tech Team, który tworzy grupa Polaków pracujących w sektorze technologicznym w Irlandii. Data seminarium została skorelowana z terminem wizyty misji firm ICT z Podkarpacia. Seminarium stanowiło także jeden z elementów Festiwalu Polska-Éire (Irlandia), czyli tygodniowych obchodów przyjaznych relacji, różnorodności, ale też elementów łączących obydwa kraje.

W seminarium uczestniczyło około 50 osób, którzy reprezentowali polskie, irlandzkie i międzynarodowe firmy, takie jak: Aberit, Accenture, BMM, Castle Harbour, Digital Skills Academy, DIT, GtFace, Google, Grip Software Solutions, Hyperfox, IBM, Ideo, Jenkinson Logistics, Lighting, LinkedIn, Order of Code, PayPal, PrimeBit Studio, Salesforce, TOP, Totus System, VOPTI Technologies. Wśród uczestników byli także przedstawiciele: regionalnej organizacji zrzeszającej firmy ICT o nazwie Klaster IT z Rzeszowa, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Spotkanie otworzył Ambasador RP w Irlandii p. Ryszard Sarkowicz, a główną częścią wieczoru były prezentacje członków misji z Podkarpacia. Ostatnim elementem wydarzenia był networking, czyli nawiązywanie kontaktów biznesowych w rozmowach indywidualnych.

Spotkanie było doskonałą okazją do prezentacji potencjału oraz sukcesów polskich firm. Uczestnicy podkreślali potrzebę kontynuacji działań ukierunkowanych na promocję i wsparcie polskich startupów branży technologicznej. W odczuciu wielu uczestników Irlandia jest bardzo ważnym krajem z uwagi na duże skupisko największych graczy w tego sektora. Dlatego też nawiązane tu dobre relacje mogą zaowocować rozwojem sprzedaży na wielu innych, powiązanych rynkach.

Udział przedstawicielki PARP został wykorzystany dla zasygnalizowania uczestnikom planów uruchomienia programu Polskich Mostów Technologicznych oraz wymiany opinii nt. najbardziej efektywnych irlandzkich instytucji akceleracyjnych oraz instrumentów wsparcia, które dostępne są dla miejscowych startupów.

Korzystając z okazji udziału licznego grona biznesu promowano również walory turystyczne Polski. Udostępniono m.in. broszury Polskiej Organizacji Turystycznej poświęcone polskiej kuchni i atrakcjom poszczególnych miast i regionów.