Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wizyta polskich firm sektora spożywczego w Dublinie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Przemysław Buczkowski | 2017-09-17 14:31:52
żywność, handel, misja, promocja


W dniach 12-13 września 2017 r. w Dublinie przebywała grupa 25 polskich firm sektora spożywczego. Termin ich wizyty skorelowany został z seminarium promującym możliwości biznesowe w Polsce i w Irlandii. Spotkanie to zorganizowane zostało 12 września br. przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Dublinie we współpracy z Irlandzką Izbą Handlową na Europę Środkowo-Wschodnią (i-Cham).

Drugim powodem przyjazdu polskich firm do Irlandii był udział Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w targach Food, Retail & Hospitality, które odbywały się 13 września br. w Dublinie. Na stoisku informacyjno-promocyjnym o powierzchni 70 m. kw. prezentowane były produkty i katalogi łącznie około 35 polskich firm branży spożywczej. Na wysłanie swoich przedstawicieli w celu osobistego udziału w tej imprezie zdecydowało się 25 polskich przedsiębiorstw, z czego reprezentanci 7 z nich przyjechali w ramach grupy zorganizowanej – misji biznesowej. Duże i wyróżniające się spośród innych polskie stoisko przyciągało uwagę wielu zwiedzających. Dodatkowymi atrakcjami dla klientów były degustacje produktów oraz barwne stroje góralskie. Ocenia się, iż podczas jednodniowej wystawy stoisko MRiRW odwiedziło ok. 300 osób.

Polscy przedsiębiorcy, którzy przyjechali na seminarium i wystawę, zarówno indywidualnie, jak i w ramach misji biznesowej, otrzymali konkretne wsparcie WPHI w Dublinie. Wszystkim uczestnikom przekazano szczegółowy raport o irlandzkim rynku spożywczym, bazy danych ważnych kontaktów miejscowych firm – listy dystrybutorów, sieci spożywczych, branży HoReCa, itp. Pracownicy WPHI zadbali również o pomoc organizacyjną związaną z przyjazdem do Dublina.

Udział w obydwu wydarzeniach pozwolił polskim firmom zaprezentować swoją ofertę na rynku irlandzkim, zapoznać się z jego potrzebami oraz dał możliwość nawiązania wielu kontaktów handlowych. Istnieją duże szanse, że w przyszłości wysiłek ten zaowocuje podjęciem bliższej współpracy i zwiększeniem dostaw polskich wyrobów do Irlandii.